Tiedotus ja käytön aloittaminen

Tiedotepohja jäsenistölle käyttöönotosta

Kun seura ottaa myClubin käyttöönsä, kannattaa jäsenistöä tiedottaa asiasta. Selkeällä tiedottamisella vältytte turhilta kysymyksiltä ja väärinkäsityksiltä. Alla olevia tiedotepohjia voi hyödyntää esimerkiksi seuran verkkosivuilla tai sosiaalisessa mediassa.

esimerkiksi

TIEDOTE JÄSENISTÖLLE

[Urheiluseura ry] on ottanut käyttöönsä myClub-palvelun. myClub on urheiluseurojen jäsenpalvelu, jolla seuramme hallinnoi jäsenten läsnäoloseurantaa, järjestömaksuja, jäsenrekisteriä, tapahtumailmoittautumisia ja jäsentiedotteita.

Jäsenenä saat käyttöoikeuden myClubiin (jäsentilin), jolla voit ylläpitää itse kätevästi omia yhteystietojasi, saat laskut, jäsentiedotteet automaattisesti omalle jäsensivullesi. Omalta jäsensivultasi voit myös ilmoittautua helposti seuran avoimiin tapahtumiin ja seurata omaa harjoitteluaktiivisuuttasi. Useampi henkilö (esim. molemmat vanhemmat) voi hallinnoida yhtä jäsentiliä.

myClub on helppokäyttöinen web-sovellus, joka toimii kaikissa yleisimmissä selaimissa. myClubista löytyy myös mobiilisovellus, jonka voi ladata maksutta sovelluskaupasta.

Kaikki tietoliikenne on myClubissa suojattua, ja salasanat ovat järjestelmässä vahvasti salattuja. Ohjeita myClubin käyttöön löydät täältä: https://help.myclub.fi

Palvelu löytyy osoitteesta [seuran-domain].myclub.fi

Mikäli sinulla on kysyttävää myClubista, voit ottaa yhteyttä myClub-vastaavaan: [yhteyshenkilö], [yhteyshenkilön sähköpostiosoite]

Jäsenten lisäys järjestelmään

Jäsenten lisäys myClubiin onnistuu kätevästi muutamalla eri tavalla. Kun jäsenet lisätään/liittyvät järjestelmään, saavat he samalla halutun ryhmän jäsenyyden.

Tilanteesta riippuen jäsenet voivat joko itse lisätä itsensä seuran jäseneksi ja ottaa jäsentilin käyttöönsä (esimerkiksi ilmoittautuessaan kurssille), tai toimihenkilöt voivat lisätä jäsenet ja kutsua heidät seuraan (esimerkiksi joukkueenjohtaja lisää uudet pelaajat kauden alussa).

Lue lisää jäsenten lisäämisestä järjestelmään.

Roolien (käyttöoikeuksien) lisäys toimihenkilöille

Jotta toimihenkilöt (rahastonhoitajat, joukkueenjohtajat, valmentajat jne) voivat hoitaa tehtäviään, tulee heille lisätä sopivat käyttöoikeusroolit Asetukset > Roolit-sivulla. Lue lisää roolien lisäämisestä.

Roolit tulee määritellä ja rajata toimihenkilöille siten, että käyttöoikeus ja toiminnot kattavat vain ne osat, jotka kuuluvat toimihenkilön asiallisen toimen piiriin jäsenasioiden hoitamiseksi.