Palvelulaskutus

myClub-palvelu lähettää kuukausittain palvelun tilanneelle henkilölle (seuran ensimmäinen pääkäyttäjä) sähköpostitse laskun. Lasku lähetetään seuran määrittelemään laskutusosoitteeseen, jonka voi päivittää kohdassa Asetukset > Sopimukset > myClub-palvelusopimus

Lasku lähetetään aina kuukauden ensimmäisenä päivänä. Maksuaika on seitsemän päivää. Lasku muodostuu seuran edellisen kuukauden maksimijäsenmäärän sekä käytettyjen lisäpalvelujen perusteella. Laskutuksessa huomioidaan sekä ryhmissä että arkistossa olevat jäsenet.

Jäsenrekisterinpitäjänä seuran (pääkäyttäjien) velvollisuus on huolehtia, että järjestelmässä ei säilytetä jäseniä, jotka eivät ole aktiivisesti mukana seuran toiminnassa. Tiedot tulee poistaa henkilötietolain sekä seuran omassa tietosuojaselosteessaan määrittelemien periaatteiden mukaisesti.

Vanhoja laskuja voi tarkastella kohdassa Asetukset > Sopimukset > myClub-palvelulaskut.

Lisätietoa hinnoittelusta (myClub-palvelu, lisäpalvelut, maksumuistukset) löytyy hinnastosta.

Huomaa

Jos kuukauden veloitusten veroton summa on pienempi kuin 11 €, veloitukset siirtyvät eteenpäin ja ne laskutetaan seuraavan laskun yhteydessä.

Laskutustietojen päivitys

Kun seuran ostolaskuista vastaava yhteyshenkilö tai henkilön sähköposti vaihtuu, tulee päivittää yhteystiedot myös myClubin laskutukseen.

Seuraavat tiedot voi päivittää kohdassa Asetukset > Sopimukset > myClub-palvelusopimus:

  • Viitehenkilö: myClub-laskujen vastaanottajan nimi

  • Sähköposti: myClub-laskujen vastaanotto-osoite

  • Y-tunnus

  • E-laskutusosoite: Syötä seuran OVT tunnus ja valitse listalta verkkolaskutusoperaatoria.

Huomaa

Jos laskun toimitus e-laskuna epäonnistuu (esim. osoitessa on kirjoitusvirhe tai laskujen vastaanotto ei ole päällä), toimitetaan lasku sähköpostiin. Varmista tämä takia että laskutustiedoissa on voimassa oleva sähköpostiosoite.

Laskun maksaminen

Lasku on maksettava viimeistään laskun eräpäivänä. Maksun yhteydessä on tulee käyttää laskun viitenumeroa ja maksettava laskussa näkyvä summa (suosittelemme käyttämään verkkolaskutusta tai käyttämään laskussa näkyvää virtuaaliviivakoodia).

Mikäli laskua ei makseta eräpäivään mennessä, näkyy myClubissa toimihenkilöille ilmoitus maksamattomista laskuista. Ilmoitus poistuu, kun lasku on maksettu (maksutilanne päivittyy automaattisesti kerran päivässä klo 18:30).

Mikäli maksetaan enemmän kuin laskun summa, kohdistetaan ylimääräinen osa automaattisesti seuraavalle laskulle.

Last updated