Pankkiyhteys

Juuri oikeanlaista kemiaa - saumaton suhde pankkisi ja myClubin välillä

Esittely

Kyse on todella hyvin toimivasta - suorastaan timanttisesta - suhteesta. Jäsenten, sponsoreiden tai asiakkaiden maksettua laskunsa oikeilla viitteillä, tieto siirtyy pankin järjestelmistä automaattisesti myClubiin. Urheiluseuran toiminta rullaa helpommin, kun seuralla on jatkuvasti ajantasainen tieto talouden tilasta. Rahastonhoitajien ei siis tarvitse päivitellä käsin maksusuorituksia tai latailla viitemaksuaineistoja pankista - myös rahureilla on oikeus nauttia urheilusta:

  • Maksut kuittaantuvat maksetuiksi kerran päivässä

  • Tieto kaikilta seuran pankkitileiltä

  • Työaikaa säästyy merkittävästi

  • Pankkiyhteys saatavilla kahdeksaan yleisimpään pankkiin

Ylivoimaisesti suosituin myClubin lisäpalvelu

myClub-perheen seurojen keskuudessa Pankkiyhteyden hyödyt on oivallettu laajasti, ja palvelua hyödyntävät sadat seurat ympäri Suomen.

“Pankkiyhteyden käyttöönottoa ei tarvinnut kauaa miettiä. Ennen maksujen kuittaamiseen saattoi kulua useampikin päivä...” - FC Futura Juniorit

Lue koko asiakastarina!

Käyttöönotto

  1. Mene Asetukset > Lisäpalvelut > Pankkiyhteys-sivulle ja aktivoi palvelu klikkaamalla Osta palvelu.

  2. Toimita pankille (omaan tilikonttoriin) valtuutus, joka antaa myClubille luvan vastaanottaa maksuliikennetapahtumat automaattisesti järjestelmään yhteisen Web Service -kanavan kautta. Varmista että ilmoitat pankille kaikki käytössä olevat pankkitilit. Valtuutuslomakepohja pankille löytyy tästä: Word tai PDF .

  3. myClub-tuesta ilmoitetaan, kun pankkiyhteys on käytössä.

Pankkiyhteys on käytettävissä kaikissa yleisimmissä pankeissa (Nordea, OP,, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, Oma Säästöpankki, Handelsbanken, POP Pankki).

(Kukin pankki veloittaa pankkipalveluiden käytöstä oman hinnastonsa mukaisesti.)

Huomaa

Muista ilmoittaa uusi pankkitilinumero pankille

Kun lisäätte uusia pankkitilinumeroita myClubiin, esimerkiksi uuden joukkueen perustamisen yhteydessä, muistakaa ohjeistaa pankkianne, että pankki lisää kyseiset pankkitilinumerot tilaamaanne pankin web-service kanavaan. Näin myös uusien tilien maksusuoritukset päivittyvät automaattisesti myClubiin.

Usein kysyttyä

Aktivointi käynnissä

Tilasin Pankkiyhteys -palvelun ja edelleen lisäpalvelussa näkyy ilmoitus ”Aktivointi käynnissä”. Mitä minun pitää tehdä?

Varmista, että olet toimittanut pankille valtuutuslomakkeen pankin web service -kanavan avaamiseksi. Valtuutuksessa tulee olla listattuna kaikki seuranne tilinumerot, joiden viitemaksusuorituksista haluatte pankin koostavan KTL-viitemaksuaineiston, joka päivittyy seuranne myClubiin automaattisesti.

Mikäli olet epävarma valtuutuksen toimittamisesta, ota yhteyttä pankkinne asiakaspalveluun.

Olen toimittanut valtuutuksen pankkiin ja ilmoitus "Aktivointi käynnissä" näkyy edelleen?

Kun seuranne asiakas maksaa ensimmäisen viitemaksun, joka päivittyy pankin web service -kanavasta myClubiin, muuttuu tila aktiiviseksi.

Ennen kuin ensimmäinen viitemaksusuoritus tulee tilille ja pankin web service -kanavaan, myClub muistuttaa viikon välein pääkäyttäjiä sähköposti-ilmoituksella.

Huomaathan

jos asiakas maksaa maksun tilisiirtona eli ilman laskun viitettä, ei maksu päivity viitemaksuaineistoon eikä myClubiin. Ilman viitteitä maksetut maksut tulee päivittää käsin myClubiin. (katso: Maksusuoritusten merkitseminen käsin). Kannattaa ohjeistaa jäsenistöä laskujen maksussa esimerkiksi seuraavalla artikkelilla: Vinkkejä laskun maksuun

Huomaathan

jos asiakas maksaa laskun eräpäivän mukaisesti, joka on esim. 2 viikon päästä tulevaisuudessa, tulee maksusuoritus tilille ja web service -kanavaan vasta tuolloin. Näin ollen lasku näkyy maksamattomana myClubissa, kunnes viitemaksusuoritus päivittyy myClubiin.

Maksusuoritukset eivät päivity

Pankkiyhteys on aktivoitunut, mutta viime kuun laskut eivät päivity?

Pankki ei toimita viitemaksuaineistoja takautuvasti. Viitemaksujen päivitys alkaa siitä päivästä lähtien, jolloin pankki on kytkenyt web service -kanavan päälle.

Tiedustele kytkemispäivää ja kytkettyjä tilinumeroita pankkisi asiakaspalvelusta.

Uuden perustamamme joukkueen joukkueenjohtaja raportoi, että laskut eivät päivity, vaikka meillä on Pankkiyhteys käytössämme?

Tiedustele pankkinne asiakaspalvelusta, oletteko lisänneet kyseisen joukkueen tilinumeron pankin web service -kanavaan. Teidän tulee ilmoittaa pankille kaikki seuranne tilinumerot, joiden viitemaksusuorituksista haluatte pankin koostavan KTL-viitemaksuaineiston, joka päivittyy seuranne myClubiin automaattisesti.

Miksi osa maksuista ei päivity myClubiin, vaikka meillä on Pankkiyhteys käytössämme?

Voi olla, että jäsen on maksanut laskun väärillä tiedoilla. Kannattaa ohjeistaa jäsenistöä laskujen maksussa esimerkiksi seuraavalla artikkelilla: Vinkkejä laskun maksuun

Maksusuoritukset eivät kohdistu

Miksi osa maksuista ei kohdistu ollenkaan myClubin laskuihin?

Joskus joukkueet ovat keksineet omat henkilökohtaiset viitteet itselleen ja käyttävät näitä. Tällöin maksusuoritukset eivät voi kohdistua oikein. Laskua maksaessa tulee aina käyttää laskulla olevaa viitettä. Kannattaa ohjeistaa jäsenistöä laskujen maksussa esimerkiksi seuraavalla artikkelilla: Vinkkejä laskun maksuun

Paytraililta tulee maksusuorituksia, jotka eivät kohdistu laskuille

Paytrail suorittaa verkkomaksuista maksutilityksiä, josta on vähennetty sopimuksen mukaiset rahoituskulut. Maksutilitys on suoritettu seuran tilille Paytrailin omalla viitenumerolla, joka ei kohdistu yhteenkään laskuun myClubissa. Paytrailin maksutilitys koostuu yhdestä tai useammasta maksusta, jotka on kohdistettu seuran laskuille automaattisesti oikein varsinaisen verkkomaksun yhteydessä.

Paytrailin tilitystä ei siis tule kohdistaa erikseen millekään laskulle. Voit klikata halutessasi Piilota maksu -linkkiä, jotta kohdistamaton maksu ei aiheuta sekaannusta. Yleisesti myClub piilottaa oletusarvoisesti paytrail-tilitykset.

Mikäli haluat tarkistaa erikseen mitkä laskut on maksettu verkkomaksuna, voit lisätä Laskutus > Maksut > Käsittely -näkymässä suodattimen Maksutapa -> Verkkomaksu (Paytrail). Tällä suodatuksella saat esille kaikki yksittäiset Paytrailin kautta tehdyt maksusuoritukset.

Voit tarkistaa maksusuorituksia myös Paytrailin Kauppiaspaneelista. Kauppiaspaneelista löydät tiedot kaikista verkkomaksuista ja Paytrailin tilityksistä.

Visma Financial Solution tilittää maksusuorituksia, jotka eivät kohdistu laskuille. Mitä teen?

Visma Financial Solution suorittaa maksutilityksiä maksuvalvonnasta. Maksutilitys on suoritettu seuran tilille Visman omalla viitenumerolla, joka ei kohdistu yhteenkään laskuun myClubissa. Visman maksutilitys koostuu yhdestä tai useammasta maksusta, jotka on kohdistettu seuran laskuille automaattisesti oikein varsinaisen laskun maksun yhteydessä.

Visman tilitystä ei siis tule kohdistaa erikseen millekään laskulle. Voit klikata halutessasi Piilota maksu -linkkiä, jotta kohdistamaton maksu ei aiheuta sekaannusta. Yleisesti myClub piilottaa oletusarvoisesti Visman tilitykset.

Mikäli haluat tarkistaa erikseen mitkä laskut on maksettu Visman Saatavien Hallinta -palvelun kautta, voit lisätä Laskutus > Maksut > Käsittely -näkymässä suodattimen Maksutapa -> Maksuvalvonta. Tällä suodatuksella saat esille kaikki yksittäiset Visman kautta tehdyt maksusuoritukset ja mille laskuille ne on kohdistuneet.

Voit tarkistaa maksusuorituksia myös Visma Financial Solution palveluportaalista. Visman palveluportaalista löydät tiedot kaikista maksuista ja mistä yksittäisistä maksuista Visman tilitykset koostuvat.

Last updated