Verkkokauppa-lisäpalvelu

Rahan tuloa ei voi estää - myClubin Verkkokaupalla seuramyynti uudelle tasolle

Verkkokauppa-lisäpalvelulla lyödään monta kärpästä yhdellä iskulla. Ensinnäkin Verkkokauppa on paras ja helpoin ratkaisu myydä fanituotteita, seura-asusteita sekä kausi- ja sarjakortteja. Myynnillä helpotetaan seuratuotteiden jakeluruljanssia ja hankitaan tärkeitä lisäeuroja. Verkkokauppa on myös nykyaikainen ratkaisu urheiluseuroille, sillä kuluttajat ovat tottuneet tekemään ostoksia verkossa. Kyse on siis myös keinosta tarjota parempaa palvelua seuran jäsenille tai asiakkaille. 

Miksi ihmeessä siis hoitaa myyntiä manuaalisesti, kun voisitte kerätä eurot ja tilaukset näppärästi verkkokauppamyynnillä? Verkkokaupan hallinnointi ja tilausten teko on tehty erittäin helpoksi:

  • Määrittele seuralle kauppavastaava, joka hallitsee tuotteita ja tilauksia
  • Luo kategorioita tuotteille: fanituotteet, harrastusvälineet, lajikohtaiset tuotteet ym
  • Asiakas voi maksaa heti tilauksen yhteydessä verkkomaksulla (Paytrail, Klarna) tai laskulla tilauksen jälkeen
  • Määrittele myyntiajat eri tuotteille
  • Kausi- ja sarjakorttien myynti
  • Tuotteiden myynti omille jäsenille sekä ulkopuolisille

Loistava palvelu seuralle, joukkueille ja ryhmille

“Nykyaikaista myClub-verkkokauppaa käyttää muun muassa West Coast Vikings Cheerleaders, jossa palvelu on koettu erinomaiseksi” - Lue asiakastarina!

HAC:ssa myClub ja Verkkokauppa-lisäpalvelu on koettu hyväksi ja luotettavaksi - Katso video! (Verkkokaupasta kohdassa 1:55)

Kurkkaa, mitä kaikkea Keravan Kori-80:lla on myynnissä Verkkokaupassa!

Aktivoi Verkkokauppa käyttöön muutamassa minuutissa!

Verkkokaupan käyttöönotto

  1. Aktivoi verkkokauppa-lisäpalvelu "Asetukset > Lisäpalvelut"-sivulta klikkaamalla verkkokaupan kohdalla "Osta Nyt"-painiketta
  2. Anna verkkokauppavastaavalle oikeudet hallita verkkokauppaa sivulta "Asetukset > Roolit"
  3. Määritä verkkokaupan asetukset sivulta "Verkkokauppa > Asetukset"
  4. Määritä verkkokaupan tuoteryhmät sivulla "Verkkokauppa > Tuoteryhmät"
  5. Lisää verkkokauppatuotteet, tuotekuvaukset, tuotekuvat, tuotevariaatiot, tuotehinnat ja varastosaldot sivulla "Verkkokauppa > Tuotteet"


Video-ohje verkkokaupan käyttöönotosta

Muista markkinoida säännöllisesti yhteisöllesi verkkokauppasi tuotteita esimerkiksi myClub-sähköposteilla. Markkinoimalla aktivoit ihmiset ostoksille.

Verkkokauppa-asetukset

Perustiedot

PANKKITILI Määritä mille pankkitilille verkkokauppaostokset maksetaan
VERKKOKAUPPALASKUT KUULUVAT RYHMÄÄN Määritä mille ryhmälle verkkokauppalaskut tallennetaan (kustannuspaikka)    
LASKUN KIRJOITTAJA Määritä laskun luoja  
MAKSUEHTO Määritä maksuehto verkkokauppaostokselle.
(Jos Verkkomaksu -lisäpalvelu on aktiivisena voit määrittää että lasku on maksettava tilauksen yhteydessä heti verkkomaksuna)    
LISÄMAKSU TILAUKSILLE Voit lisätä haluamasi 'toimitusmaksun' verkkokauppatilauksille tarvittaessa.
(Luo tuote ' Laskutus > Tuotteet'-sivulla, niin voit valita kyseisen tuotteen verkkokaupan lisämaksuksi)
TIEDOTA UUSISTA TILAUKSISTA Voit valita henkilöt, jotka saavat ilmoituksen aina kun joku tilaa uuden verkkokauppatuotteen.  
  • Sähköposti - ilmoitus sähköpostiin
  • SMS - ilmoitus tekstiviestillä
TILAAMINEN VAATII JÄSENTILIN Mikäli valittu, tulee henkilön olla jäsentilillä kirjautuneena palveluun sisään, jotta voi ostaa verkkokauppatuotteen.
Mikäli ei valittu, voivat myös ulkopuoliset henkilöt tilata verkkokaupasta tuotteita kirjautumatta seuran jäsenpalveluun.
KAUPAN NÄKYVYYS
  • 'Julkinen' - verkkokaupan tuotteet näkyvät julkisesti internetissä. 
  • 'Vain jäsenille' - verkkokaupan tuotteet näkyvät vain seuran jäsenpalveluun kirjautuneille.   

Yhteystiedot

YHTEYSHENKILÖN NIMI Henkilön nimi, johon verkkokauppa-asiakkaat voivat olla yhteydessä   
SÄHKÖPOSTI Sähköpostiosoite, johon verkkokauppa-asiakkaat voivat olla yhteydessä   
PUHELIN Puhelinnumero, johon verkkokauppa-asiakkaat voivat olla yhteydessä
OSOITE, POSTINUMERO, KAUPUNKI Postiosoite, johon verkkokauppa-asiakkaat voivat olla yhteydessä

Sopimusehdot

Muista määritellä verkkokaupan sopimusehdot väärinkäsitysten välttämiseksi jäsenistön verkkokauppatilauksissa ("Verkkokauppa->Asetukset").
Sopimusehdot (ESIMERKKI)
Voimassa dd.mm.yyy alkaen

### Verkkokauppa
Demo-Seura ry (y-tunnus 1234567-8) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Demo-Seura ry on voittoa tavoittelematon yhteisö ja tuet Demo-Seura ry:n juniori ja harrastetoimintaa tilaamalla tuotteita Demo-Seura ry:n verkkokaupasta. Kerätyt tuotot ohjataan Demo-Seura ry:n juniori- ja harrastetoiminnan tueksi esim. kilpailumaksut, kilpailukulut, varustehankinnat, leirituet, junioripikkujoulut.

### Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin. Tilaustapahtuman selitekenttään merkitään harjoittelupaikka, mihin tilatut tuotteet toivotaan toimitettavan.

### Maksaminen
Tuotteet toimitetaan maksettua laskua vastaan. Vahvistettuasi tilauksen saat tilausta vastaan automaattisesti laskun.
Maksusuorituksen kirjaannuttua järjestelmäämme toimitamme tuotteen tilaajalle. Mikäli maksua ei tule 14 päivän kuluessa tilaus peruuntuu.
Vahvistamalla tilauksen sitoudut myös maksamaan ja lunastamaan tuotteen. Maksuehto on 7 päivää ja maksumuistutuksesta veloitamme 5 eur/ muistutus.
Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

### Toimitustapa ja -kulut
- Karate-varusteet toimitetaan harjoitussalille noudettavaksi sovitusti varustevastaavan (Ville Varustevastaava: +358 45 12345678) toimesta.
- Muoviset jäsenkortit toimitetaan postitoimituksena tilaajan myClub-käyttäjätiliin määritettyyn kotiosoitteeseen.

Tilauksen yhteydessä tilaukseen lisätään 2,90€ käsittelykulu.

### Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme ovat tilauksesta ja maksusta riippuen 1-30 päivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan sähköpostitse.

### Vaihto- ja palautusehdot
Karate-varusteista sinulla on oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.
Jos haluat palauttaa tai vaihtaa karate-varusteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä varustevastaavan (Ville Varustevastaava: +358 45 12345678). Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan jäsennumerosi/nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.
Jäsenkorttitilauksissa jäsenkorttia ei voi palauttaa eikä vaihtaa.

### Ongelmatilanteet
Ota yhteys arkisin klo 09-16 seuran varustevastaavaan Ville Varustevastaava: +358 45 12345678 / vill.varustevastaava@demo-seura.fi

Esimerkki verkkokaupan sopimustekstistä

Kaupan viesti

Kaupan viesti Kauppiaan viesti verkkokaupan etusivulla.
(Viesti tukee Markdown-muotoilua)   

Tuote-asetukset

Tuote

NIMI Määritä tuotteen nimi, joka näkyy verkkokaupassa
LASKUTUSKATEGORIA Määritä mihin laskutuskategoriaan tuote kuuluu. (Kirjanpitotili)      
TUOTERYHMÄ Määritä mihin tuoteryhmään, tuote kuuluu. Tuotteet ryhmitellään verkkokaupassa tuoteryhmien mukaisesti.     
VEROLLINEN HINTA Määritä tuotteen verollinen hinta (oletusarvo kun tuotteelle on lisätty tuotevariaatioita)   
ALV. % Määritä tuotteen ALV. % 
VEROTON HINTA

Määritä tuotteen veroton hinta (oletusarvo kun tuotteelle on lisätty tuotevariaatioita)

MYYNNISSÄ
  • Kyllä - tuote on verkkokaupassa myynnissä
  • Ei - tuote ei näy verkkokaupassa eikä ole näin myöskään myynnissä
MYYNTI ALKAA Päivämäärä, jolloin tuote on ostettavaissa verkkokaupasta 
(Jos arvo tyhjä, tuote on heti ostettavissa)
MYYNTI PÄÄTTYY Päivämäärä, jolloin tuote on poistuu verkkokaupasta 
(Jos arvo tyhjä, tuote ei poistu verkkokaupan myynnistä automaattisesti)
VARASTOSALDO Kuinka monta kappaletta tuotetta on saatavissa. (Näkyy, jos tuotevariaatioita ei ole määritetty)
LYHYT KUVAUS Tuotelupaus - Ingressiteksti - mainosteksti, joka näkyyy verkkokaupan tuotelistauksessa.
TUOTEKUVAUS Pidempi tuotekuvaus, ominaisuudet, ohjeet ja muut tiedot
OHJETEKSTI (TILAUSRIVIN KOMMENTILLE) Ohjeistus, jossa tuotteen tilaajalta halutaan saada lisäsyöte tilaukseen, esim. Pelinumero ja painatusnimi pelipaitaan.
TUOTEKUVAT Tuotteen kuvat, joita asiakas voi katsoa verkkokaupassa

Variaatiot

Voit määritellä useita erihintaisia tuotevariaatioita tuotteille tuotten välilehdeltä 'Variaatiot'. 

NIMI Määritä tuotevariaation nimi.
VEROLLINEN HINTA Määritä tuotevariaation verollinen hinta. (Mikäli arvo jätetään tyhjäksi, on hinta sama kuin päätuotteessa)
VEROTON HINTA Määritä tuotevariaation veroton hinta. (Mikäli arvo jätetään tyhjäksi, on hinta sama kuin päätuotteessa)
MYYNTI ALKAA Päivämäärä, jolloin tuotevariaatio on ostettavaissa verkkokaupasta 
(Jos arvo on '-', tuote on heti ostettavissa)
MYYNTI PÄÄTTYY Päivämäärä, jolloin tuotevariaatio on poistuu verkkokaupan myynnistä 
(Jos arvo '-', tuote ei poistu verkkokaupan myynnistä automaattisesti)
VARASTOSALDO Kuinka monta kappaletta tuotetta on saatavissa

Tarvitsetko vielä apua? Ota yhteyttä Ota yhteyttä