Verkkolaskutus-lisäpalvelu

Laskut suoraan lapaan ja maksu varmasti maaliin 

On mukavaa, kun laskut maksetaan ajallaan. Välillä voi kuitenkin käydä niin, että lasku hukkuu sähköpostin syövereihin. Ja lasku unohdetaan maksaa tai maksetaan väärillä tiedoilla. Tästä aiheutuu turhaan harmia seuralle ja jäsenelle. Maksumuistutukset ja perintätoimet eivät piristä päivää. Lisäksi sähköpostilla tai postiluukusta kilahtavat laskut ovat vaivalloisia, kun tietoja pitää näpytellä verkkopankkiin ja harhasyöttöjä tulee usein.

Seuroilla, jotka hyödyntävät Verkkolaskutusta eli e-laskuja, ei näitä ongelmia ole. E-laskut löytävät tiensä vastaanottajan verkkopankkiin. Verkkopankissa jäsen tai yritys hyväksyy laskun, ja maksu on maalissa!

  • Laskut varmasti perille verkkopankkiin
  • Laskut maksetaan ajoissa ja oikeilla tiedoilla - ei näppäilyvirheitä
  • Laskujen lähetys kaikille sidosryhmille - moni vastaanottaa vain e-laskuja
  • Maksajalla täysi kontrolli laskuista
  • Mahdollisuus asettaa automaattiveloitus päälle
  • Verkkolaskuoperaattorina laadukas ja luotettava Maventa

E-laskuilla kaikki voittavat

“Verkkolaskutukseen siirtyminen on todellinen win-win-tilanne” - Lue asiakastarina!
  • E-laskut yrityksille - yrityksille voi lähettää e-laskuja, kun yhteistyökumppanin jäsenkorttiin on määritelty kohtaan 'E-Laskutusosoite' yrityksen sähköinen laskutusosoite
  • E-laskut jäsenille - jäsenille voi lähettää laskut e-laskuina, kun jäsenet ovat itse tilanneet e-laskujen vastaanoton omasta verkkopankistaan

Verkkolaskuoperaattori

myClub laskutus integroituu verkkolaskuoperaattori  Maventan järjestelmään, jonka kautta e-laskut ohjautuvat pankkiverkkoon ja vastaanottajalle.  Maventa on yksi Suomen johtavista sähköisen laskutuksen palveluntarjoajista ja verkkolaskuoperaattoreista, jonka verkkolaskupalvelut tekevät laskutuksesta helppoa, edullista ja turvallista.
Jotta myClub- ja Maventa-järjestelmä voivat toimia yhdessä, tarvitsette Maventa-tilin josta saatte API-avaimen ja UUID-avaimen järjestelmäkommunikointia varten. API-avain ja UUID-avain tallennetaan myClubin verkkolaskutus-lisäpalvelun asetuksiin. 

Verkkolaskutuksen käyttöönotto myClubissa

  1. Aktivoi verkkolaskutus-lisäpalvelu myClubiin "Osta nyt"-painikkeella
  2. Varmista että kaikki käytettävät tilinumerot on päivitetty myClubiin (Asetukset > Laskutus)
  3. Liitä myClub-verkkolaskutus lisäpalvelu verkkolaskuoperaattorin järjestelmään Maventa-tilin tiedoilla.
    • Mikäli sinulla ei ole vielä Maventa-tiliä, voit avata maksuttoman Maventa-tilin suoraan myClubista. Avatessasi uuden Maventa-tilin suoraan myClubista, verkkolaskutus on käytettävissä automaattisesti muutaman päivän kuluessa.
    • Mikäli sinulla on jo Maventa-tili, voit syöttää Maventa-tunnuksesi suoraan myClubiin. Päivitä tämän jälkeen käytetyt tilinumerot pankkiverkkoon.
  4. Mikäli Maventan tilillä ei ole vielä avattua pankkiverkkoyhteyttä, saat sähköpostiisi Verkkolaskutusvaltuutuksen allekirjoitettavaksi. Allekirjoitus tapahtuu henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla. Kun valtuutus on allekirjoitettu, e-laskujen lähettäminen on mahdollista.
HUOM! Laskun luonnin yhteydessä tulee huomioida, että lasku voidaan lähettää verkkolaskuna vain kun laskun eräpäivä on vähintään yli 7 päivän päässä.  Tämä siitä syystä, että pankit eivät ota vastaan pankkiverkkoon e-laskuja välitettäväksi, joiden eräpäivä on lähempänä.
TIEDOKSI! Kun asiakas on tilannut e-laskun, toimitetaan ensimmäisellä lähetyskerralla  lasku vain e-laskuna. Laskua ei lähetetä ensimmäisellä kerralla sähköpostitse lainkaan. Tällä ehkäistään sitä että vanhemmat eivät maksa laskua vahingossa kahteen kertaan (esim. e-lasku on automaattisessa maksussa verkkopankissa, mutta maksetaan silti sähköpostilla saapunut lasku)
Jos lasku toimitetaan uudelleen harrastajalle, joka on jo vastaanottanut laskun e-laskuna, tapahtuu jälkimmäinen toimitus sähköpostilla.

Tarvitsetko vielä apua? Ota yhteyttä Ota yhteyttä